דייסת שיבולת שועל עם יוגורט וקונרפלקס

שיבולת שועל רגילה עם יוגורט דיאטתי וקורנפלקס עשירים בסיבים תזונתיים. הגרסה הבריאה ביותר שהצלחתי "ליצור" ובהחלט אחת האהובות עלי (בהתחשב בכך שאני אוכל כל יום..)

אם הגעתם לעמוד הזה, אתם ודאי יודעים עד כמה שיבולת שועל בריאה, ואם עושים אותה נכון – גם טעימה!
משוגעים ביננו, הסיבה שאני אוכל את דייסת שיבולת השועל הזאת כל בוקר (חוץ מהעובדה הברורה שזה טעים):
קלוריות – 428
חלבונים – 19.78
פחמימות – 81.25
מתוכן סיבים תזונתיים – 7.18
שומנים – 5.15

אחת מארוחות הבוקר הבריאות, המשביעות וה"נכונות" להתחיל איתן את היום שלכם.
כן, גם אני אוהב להתחיל את הבוקר עם פנקייק או ופל בלגי, אבל זה שמור לסופ"שים

*ולעוד יותר משוגעים (ראו פירוט בתחתית העמוד)

המרכיבים:

  • 70 גר' שיבולת שועל2/3 כוס עד 3/4 כוס שיבולת שועל
  • 1 1/2 כוס מיםאפשר להמיר עד לחצי מכמות המים בכמות שוות ערך של חלב
  • 1 גביע יוגורטאני השתמשתי ביוגורט דנונה BIO בטעם קפוצ'ינו
  • 30 גר' קורנפלסקצת יותר מחופן קראנצ'ים או ברנפלקס
  • 1 סוכרזיתאם יש לכם עדיף להשתמש בסוכרזית נוזלי

אופן הכנה:

  1. הכנת הדייסה: בסיר קטן מחממים את המים ומוסיפים את הדייסה. כמו שאמרתי, אין בעיה להחליף חלק מכמות המים בחלב, יוצא טעים יותר, "כבד" ומשביע יותר אבל לא בערכים שרשומים. מביאים לרתיחה ומנמיכים מיד את הלהבה. ממשיכים לבשל את שיבולת השועל עד שמגיעה למרקם הרצוי. במקרה שלנו ושיבולת שועל רגילה לוקח כעשר דקות מרגע הרתיחה.
  2. כשהדייסה הגיע לסמיכות הרצויה, מכבים את האש ונותנים להצטנן, כמו שצריך! דייסה בכלל ושיבולת שועל בפרט עלולה להיות קטלנית בשלב הזה
  3. לגבי הסוכרזית – אם משתמשים בסוכרית לא נוזלי, להמיס אותו בכמות קטנה של מים לפני ההוספה לדייסה כדי שיתפזר באופן אחיד בדייסה המוכנה
  4. מעבירים בזהירות את הדייסה לקערה בינונית, ומוסיפים את שארית המרכיבים: היוגורט, הסוכרזית והקורנפלס.

*כמות השילובים והתוספות השונות עצומה, ואתם מוזמנים לשתף לגבי מתכונים או שילוב אהוב עליכם במיוחד: פירות טריים חתוכים לקוביות,פירות יבשים, אבקת קקאו, קינמון, אגוזים, חלב קוקוס….

שיבולת שועל, קורנפלקס ויוגורט
*פרסומת לא כל כך סמויה – ממליץ בחום על המעדנים של BIO דנונה 0% שומן. נסו את הטעמים השונים ושלבו בארוחת הבוקר שלכם – אננס, רום צימוקים, קפוצ'ינו, אוכמניות, תותים, אפרסק או אפרסק פסיפלורה.

*הקונפלקס שאני ואחי בוחרים הם קראנ'צים או ברנפלס (ערכים קצת יותר טובים) אבל זאת תוספת מאוד מעניינת. בטוח שלכם יש רעיונות משלכם!

קרנצ'ים:
קלוריות – 97
חלבונים – 2.73
פחמימות – 25.2
שומנים – 0.75
סיבים – 2.58

מעדן:
קלוריות – 57
חלבונים – 5.85
פחמימות – 9.15
שומנים – 0
סיבים – 1.5

שיבולת:
קלוריות – 274
חלבונים – 11.2
פחמימות – 46.9
שומנים – 4.4
סיבים – 3.1